Statisticky potvrzeno: E-mailing je král marketingu
Tyhle statistiky vás přesvědčí, proč by měl být e-mail marketing pevnou součástí vaší marketingové strategie.
Tyhle statistiky vás přesvědčí, proč by měl být e-mail marketing pevnou součástí vaší marketingové strategie.
E-mailing je jeden z nejefektivnějších reklamních kanálů vůbec. Sice není moc vidět. Ale není závislý na algoritmech ani na vašem budgetu, mluví přímo k vaší cílové skupině, a díky automatizaci šetří čas i rozpočet. Chcete důkaz v číslech? Vybrali jsme pro vás pár statistik, které ukazují, proč by měl být e-mail marketing pevnou součástí vaší marketingové strategie.
Kolik lidí dnes používá e-mail? Jak často ho kontrolují? A jak na něj reagují? I přes všechny Messengery, Whatsappy a Telegramy, je e-mail pořád jeden z nejpoužívanějších komunikačních kanálů na světě. Lidé jsou v něm stále aktivní, přítomní a připravení číst. A když ho děláte dobře, rádi přes něj i nakupují.
E-mailovou adresu má víc než polovina lidstva. To je přes 4,3 miliardy aktivních uživatelů. Podle OptinMonster si navíc e-maily kontroluje každý den 99 % z nich – a mnozí i víc než dvacetkrát za den.
Zajímavá je i odhlášenost z kampaní. Průměrně je to jen 0,08 % (MailerLite), což ukazuje, že když píšete relevantně, lidé vás ve své schránce chtějí. Průměrná míra prokliků je 2 %, ale v některých segmentech stoupá až ke 4,36 %.
E-mailing tedy není jen široce rozšířený. Je aktivně používaný – a když ho děláte dobře, funguje vám mnohem líp než většina jiných reklamních kanálů.
E-mail marketing není jen levný. Když se dělá chytře, konzistentně a dlouhodobě, zvládne přivádět nové zákazníky, zvyšovat hodnotu každé objednávky a přinášet nejlepší návratnost investic ze všech kanálů – a to opakovaně. Navíc nevyžaduje obří rozpočty, a přesto dokáže konkurovat i těm nejdražším kampaním.
Za každý dolar vložený do e-mailingu se podle Omnisend v průměru vrací 38 dolarů. A co víc – e-mail získává nové zákazníky až 40× účinněji než sociální sítě (McKinsey & Company). Průměrná hodnota objednávky z e-mailu je navíc o 17 % vyšší než u objednávek přes Facebook nebo Instagram.
V přímém srovnání si e-mail marketing drží zlato. Podle HubSpotu poráží ve výsledcích placenou reklamu, SEO i sítě. A to bez potřeby obřích rozpočtů. Zkrátka když hledáte kanál, který dává smysl ekonomicky i strategicky, e-mailing je sázka na jistotu.
E-mailing dnes není o tom, že „to někdo musí ručně posílat“. Díky automatizaci a chytrému cílení může e-mail pracovat za vás, často lépe než člověk. Posílá zprávy ve správný čas, správným lidem a s obsahem, který odpovídá tomu, co právě potřebují.
Výsledky? Automatizované kampaně mají průměrnou open rate přes 48 %. Ty nejlépe nastavené dosahují až 65,74 % (Klaviyo). A to je jen začátek.
Personalizace posouvá výkon ještě dál. E-maily šité na míru mají o 29 % vyšší otevřenost. Když navíc reagují na chování uživatele – třeba na opuštěný košík – můžou dosáhnout open rate až 37,04 %. A personalizované výzvy k akci konvertují o 202 % lépe než ty generické.
Firmy si to uvědomují. Více než 4 z 5 používají e-mailing jak pro akvizici, tak pro udržení zákazníků (Oberlo). A dělají dobře.
Na obsahu záleží. A v e-mailingu to platí dvojnásob. Nepíšete totiž do prázdna, ale lidem, kteří vás znají. A čím víc jste autentičtí, tím lepší výsledky můžete čekat.
Více než tři čtvrtiny marketérů potvrzují, že lidský, autentický obsah má lepší výsledky než dokonalé prezentace a přepálená grafika. Přirozený tón, smysluplný text a jasná výzva fungují lépe než vyumělkovaná kampaň, která se bojí říct věci na rovinu.
Úspěšný e-mailing není o pozlátku. Je o strategii, konzistenci a obsahu, který čtenáře skutečně zajímá.
Pokud s e-mailingem zatím jen koketujete, možná je čas přestat přešlapovat. A pokud už ho používáte, možná je čas posunout ho na vyšší úroveň. E-mail marketing má čísla na své straně a měl by být pevným základem vaší marketingové strategie bez ohledu na velikost vaší eshopu nebo firmy.
Chcete využívat e-mailing, který bude pracovat pro váš byznys? Ozvěte se nám do KickMailu, navrhneme vám řešení na míru.